Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
18.12.2008 03:45 - Казиното и болката
Автор: malkiatprintz Категория: Лични дневници   
Прочетен: 4569 Коментари: 28 Гласове:
0

Последна промяна: 06.04.2009 06:29

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
Наскоро попаднах на тема за за болката и страданието и се замислих: защо страдаме? Нима всичко е толкова важно, съществено, тежко, че не можем да надскочим тези чувства? Разкъсваме се от тях по всевъзможни поводи и често не можем да ги преодолеем. Попитах се защо децата по принцип страдат много по-малко? Особено най-малките? И защо толкова бързо им минава? Дали пък защото не са деца и не гледат на света като една голяма игра?

Тогава ми хрумна мисълта, че светът наистина е една голяма игра. Едно Казино, в което някой ни въвежда, представя ни различните игри, дава ни някакъв начален капитал от жетони и ни учи как да играем, след което започваме да играем сами. Но целта на това Казино е забавлението. Играем, печелим, губим, пак печелим... но винаги ще се забавляваме, стига да не започнем да взимаме играта на сериозно. Понякога се появяват хора, които именно това са направили и ги виждаме как изпадат в лудешка радост когато спечелят и как изригват в гняв, когато губят, блъскат се от едната истерична крайност до нейната (само-)унищожителна противоположност. Тогава нерядко те започват да тровят играта и ако Крупиетата на Казиното не се намесят, както нерядко правят, за да вразумят подивялите играчи, единственото, което можем да направим е или да ги изгоним от нашата игра, или да сменим масата на която играем, но да продължим играта си с леко сърце и ведро настроение.

Защото не трябва да забравяме, че така или иначе, независимо дали губим или печелим, в края на Нощта, ще трябва да върнем всички жетони, да прекрачим обратно прага на това Казино и да излезем там, навън, където ни чака блясъка на изгрева.

И единствено от нас зависи дали ще излезем щастливи и с хубави спомени от приятно изкараната Нощ, или с пребледнели страни и зачервени очи от яда и гнева, в който сме пропиляли своята Нощ.

image

А вие - отговорете честно - можете ли да играете? :):):)



Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. анонимен - Zatova ne vlizam v kazino!
18.12.2008 12:27
Predpo4itam otkitite otno6eniq!
цитирай
2. malkiatprintz - :)
19.12.2008 04:06
Хехехе... аз също не влизам в казино, ако разглеждаме отношенията като хазарт, но в случая използвам казиното като символ на случайността при падането на заровете, предопределена от правилата на собственика и реакцията на играещите спрямо тази случайност :):):) Дали умеете да се усмихвате истиски, когато нещта вървят на зле, разбирайки, че всичко е игра или потъвате в чернота, защото за вас няма игра?
цитирай
3. victoriavselena - прав си
19.12.2008 08:26
ние винаги стигаме до края, въпроса е по кой път и как пътуваме до този край.
цитирай
4. malkiatprintz - victoriavselena :)
19.12.2008 15:04
Да, дали сме с ведри мисли или навъсени очи :)
цитирай
5. totoni - Дали мога? Нямам представа, но не ...
21.12.2008 18:50
Дали мога? Нямам представа, но не спирам да се уча-:)))
поздрави!
цитирай
6. lubopitstvo - Хъм, хич не е лесно да отговоря. Дали ...
23.12.2008 17:09
Хъм, хич не е лесно да отговоря.Дали мога да губя без да се облея в сълзи?Зависи колко държа на това, което губя.
И да мога, и да не мога - това е положението.Шоуто продължава и от тръшкане полза няма.
цитирай
7. malkiatprintz - totoni :)
23.12.2008 17:29
Всички се учим и тежко ни, ако някога решим, че сме се научили :):):)
цитирай
8. malkiatprintz - lubopitstvoto, така е...
23.12.2008 17:31
Права си, това е положнието и затова именно няма смисъл от тръшкане. От една страна оценяваме нещо или някого, когато го загубим, но от друга страна нерядко когато загубим нещо, често пъти се оказва, че сме могли и без него... :):):)
цитирай
9. lubopitstvo - Търпение и мъдрост, и много, ама ...
23.12.2008 17:34
Търпение и мъдрост, и много, ама много спокойствие.Ама трудна работа...
цитирай
10. compassion - Ежедневно се сблъсквам с човешката болка
07.02.2009 15:38
много мисля по въпроса и специален постинг написах за болката:
http://compassion.blog.bg/viewpost.php?id=228920
Идеята ти за казиното е подходяща за хората,които страдат от обсесията винаги и при всички обстоятелства да печелят в живота (всичко). Но дори и да печелят точно те не са щастливи, защото развиват алчност и нищо за тях не е достатъчно. А за обикновените хора не мисля, че живота е казино. Те са дисциплинирани и си изпълняват задълженията, но не получават адекватно на труда си и се огорчават. Болката им идва от наличието на очакване. Око даваме без да очакваме връщане (награда) каквото и да получим ще ни направи щастливи. Казино не е живота и от друга гледна точка: не вярвам, че има случайност (зарове). Човек сам избира (дали изобщо да играе, с какво, как, кога, на какво ниво, къде, защо, с кого да играе). Колко много избори правим всеки ден дори не се замисляме, а с всеки избор определяме резултата в зависимост от обстоятелствата и собствение си качества, знания и умения. Сложно... Но много ми хареса идеята за края на нощта и слънцето и усмивката. Първо да кажа, че и в края не вярвам, само нощта е свършила, и че слънцето изгрява е прекрасно, обнадеждаващо. Жалко, че не всеки го вижда или не може да му се зарадва, или даже не осъзнава какво се е случило: нов ден (живот) нова възможност... и най-вероятно ще продължи да си живее пак така (мноооого бавно учейки от неволята само чрез болка), когато съзнателно може да избере радостта.
цитирай
11. malkiatprintz - Благодаря ти за страхотния коментар, compassion :):):)
07.02.2009 21:21
Смея да поспоря с теб така, просто за спорта ;) Според мен за обикновените хора животът също може да бъде казино, ако започнат да се забавляват докато работят, ако намерят онова, което да ги зарежда в тяхната работа, в нещата, които правят. Да, много работи не са вдъхновяващи, но тогава би трябвало да потърсят нещо друго, което да работят с удоволствие. веднага може да се контрира, че у нас това е много трудно и работим нерядко това, което е изпаднало, макар и да не го харесваме. Но тогава къде отива изборът? Ти написа: "Колко много избори правим всеки ден дори не се замисляме, а с всеки избор определяме резултата в зависимост от обстоятелствата и собствение си качества, знания и умения." Точно така е, compassion. Ако хоратане харесват резултата от избора си, трябва да се замислят защо и да предприемат нещо, или да замълчат, вместо да стоят на едно и също място като оправдават страха си от промяна с всемвъзможни извинения.

Иначе и аз не вярвам в края. Едни го виждат и приемат, други не го виждат и не го приемат... може би те ще продължат да живеят както досега, но може би след като излизат от казиното така съсипани няма да успеят да довършат следващи етап, денят... Но тук се откланяме в доста езотерична посока.

Всичко най-добро, compassion :):):)
цитирай
12. compassion - Харесвам добронамереността ти
08.02.2009 11:08
но тая работа с казиното - не. Аз не споря, защото нищо със сигурност за "отвъдното" не знам, само споделям с теб някои мои предположения. Ти държиш на идеята за забавлението - детето в теб живее. Аз (поради такова стечение на обстоятелствата) се подчинявах твърде дълго на глагола ТРЯБВА и забавлението все ми убягваше. Сигурно затова от моя ъгъл така виждам...малцина се забавляват, мнозинството просто тихо си работят, някои блясват с открития, творчески постижения или натрупан капитал, други като петли кукуригат, правейки се на политици, а единици се усамотяват и вглъбяват в мъдростта си, оставили света за суетните.
В преден твой постинг в коментар сравних Земята с болница. Душите болни идват в тази болница да се лекуват от много тежки или по-леки болести и напускат едни оздравели, други - не, а трети починали. После идват други болни и така погледнато от страни човечеството винаги изглежда същото болно и непроменено. Може и училище да се вземе за сравнение. Идват тук душите да се учат, да се усъвършенстват, да израстват, но едни едва изкласват основно образование, а други професори и академици стават или мъдри учители на човечеството във вековете. Имам теория: духът избира в кое училище да иде. На други места във вселената училищата са по-лесни, защото има точни правила и трябва само да ги следваш, докато училището на Земята е най-трудно, защото тук имаш право на избор, оставят те на самотек да следваш или не някои правила. Въведени са времето и пространството само като ограничения, а доброто и злото като морални норми за контрол. Целта е, човек сам да се отърси от ограниченията, намирайки свободата си и да достигне хармонията между доброто и злото чрез любов, състрадание (милост) и благодарност. На Земята позитивните и негативните енергии са в непрекъснато противостояние и не трябва позитивната да надделее, а да се намери баланса, равновесието както в отделния човек, който не е нито ангел, нито дявол, така и в рамките на цялото човечество. Определеното "време" на училището изтича. И по-рано вече се е случвало на Земята, когато училището свършва и човечеството загива неизкласило до никъде. Дава му се нов шанс и то пак не издържа в трудното училище. Ще успеем ли сега? Как ти се струва?
цитирай
13. victoriavselena - В отговор на
08.02.2009 11:33
това, което си написал "Ако хората не харесват резултата от избора си, трябва да се замислят защо и да предприемат нещо", Анщайн е казал, че е признак на лудост да смяташ, че ако продължаваш да вършиш едни и същи действия, ще стигнеш до различни резултати.
Точно така е, ако не си доволен от резултатите, нещо по пътя не работи както трябва. Трябва да спрем, да наблюдаваме, да си изясним какво е то и чак тогава да направим нужната промяна.
Всеки сам избира модела си за живот има хора, които мислят и живеят в модел "Болинца", други "казино", за мен живота е път, пътешествие, пълно с прикрючения. И понеже аз сама си избирам пътя, мога да си избера път по който ще страдам или път по който ще се забавлявам, в зависимост какво ми е по-важно в момента. Някакси ми е трудно да си представя да се забавлявам в болница, но и това е възможно, разбира се. Лекарите и сестрите го правят. Може би за това не съм избрала лекарската професия ;)
цитирай
14. malkiatprintz - Compassion :)
24.02.2009 16:16
Няма място за спор. Всеки гради своя свят и всеки решава как ще го построи. "Болница" или "Казино" няма значение, стига човек да се чувства комфортно със собствената си представа за света. В интерес на истината представата а "училище" повче мидопада от идеята за "болница", доколкото в една болница хората биват лекувани, докато тук изглежда, че са оставени на самотек. Училището е по-близо до казиното като концепция: идваме, учим се, но от нас зависи дали ще ще се борим за знания или за бележки, дали ще се ядосваме на една четворка и ще гоним на всяка цена шестиците, или ще се стараем да натрупаме познания като намерим зрънцето, което да направи учениято приятно, без да се ядосваме,ако понякога получим по някоя и друга по-слаба оценка. Но дори да приемем концепцията за болница, би трябвало с течение на вековете болницата "Реалност" да се е усъвършенствала и да е подобрила лекарствата, с които действа, апаратурата, така че да лекува по-ефективно, та хората да оздравяват по-бързо и по-пълно. Докато такова нещо като че ли поне на пръв поглед не се наблюдава.
цитирай
15. malkiatprintz - Виктория :)
24.02.2009 16:24
Напълно съм съгласен, че когато нещо не върви значи е необходима промяна. Дори понякога ми се струва, че промяната е по-добре да бъде извършена в движение, дори когато не може да спрем ида се огледаме на спокойствие, защото поне дяваме шанс чисто интуитивно да променим нещата поне малко към по-добро. Е, разбира се, при такава промяна "в движение" може да ги променим и към по-лошо, но поне отчитаме, че тази промяна, не е правилната, и я отмятаме като погрешна, след което пристъпваме към друга. Да, най-добре е да се обмисли какво и как да се промени, тогава резултатите е много по-вероятно да са по-добри. Представата за път е добра, но пишеш: "...по който ще страдам или път по който ще се забавлявам, в зависимост какво ми е по-важно в момента..." Наиситна ли може да избереш да страдаш и кога страданието ти би било важно за теб?
цитирай
16. compassion - Голям сладур си!
24.02.2009 18:48
Бях съвсем забравила, че някои "натегачи" се борят за оценки, а не за знания. Те са мнозинството, впрочем. Именно за тях казах, че са суетни "единици се усамотяват и вглъбяват в мъдростта си, оставили света за суетните." В човешкото училище на Земята обаче, аз мисля, че знанията не са основната цел. Егото обича да се кипри със знания, да раздава акъл и поучава. То просто иска да блести и не го е еня дали помага или вреди, важното е да е популярен. Такова знание е частно и конкретно. Истината не се научава така. Аз мисля, че в земното училище се учим на любов към другите, милост, състрадание, благодарност (виж последната част на предишния ми коментар). Мисля, че това е най-необходимото за да продължим заедно във вечността. Тук егоизма властва, завист, боричкане за пари, за слава, почести, признание и т.н. знаеш как е тук, а единствения смисъл е да се научим да обичаме, да бъдем толерантни към другия, да признаем правата му като не по-малко важни от нашите, т.е. да бъдем свободни и да дадем същата свобода и на другите. Слънцето свети за всички. Ако аз дишам, не отнемам необходимия ти въздух. С природата сме в една неразделна симбиоза и не трябва да я унищажаваме. Кога ще го научим?
А за болницата пак се замисли. Не виждаш ли наистина буквалния технически бум около себе си? Колко нововъведения, нови технологии, лекарства...колко смъртоносни болести от миналото сега успешно се лекуват, но не става дума за това. Човечеството напредва само усъвършенствувайки средата ,в която живее, правейки я по-удобна и лесна, възпитавайки ленивци и консуматори, а нивото на моралното му развитие не се е променило и на милиметър. Само нормите се променят във вековете (едно е било красиво и правилно по-рано, сега се кланят на почти обратното), но човекът остава същият жесток, егоцентричен, алчен, агресивен, подвластен на глада, страха и нагона както и в предните векове. Само, когато духът му се извиси и заживее по законите на любовта, само тогава на Земята може да настъпи дългожелания мир, защото човекът ще се е излекувал и освободил от властта на Егото.
цитирай
17. victoriavselena - пътят на страданието ни е
24.02.2009 19:01
много по-познат и близък от коркото можеш да си представиш. Религията дори го проповядва. Ние много пъти сме водени то "Търпи бабо за хубост", "трудно в учението, лесно в боя" или просто не виждаме друга възможност да постигнем целите си без страдание. Да изкарваме прехраната си без да работим тежко.Леки пари?! и т.н. Естествено хората не обявяват - отивам да страдам, но го правят. Жертват се, само защото "няма друг начин". Но когато вярваш, че всичко е възможно тогава всичко става възможно.Надявам се да съм ясна. Що се отнася дали да спреш или да правиш промените в движение, естествено е когато завиваш да намалиш скоростта, но има и такива, които взимат завоите с пълна скорост.Въпрос на стил и опит.
цитирай
18. malkiatprintz - Compassion
25.02.2009 12:28
Права си, че сякаш малцина се интересуват от познанието, а не от оценките. Но пък ит това, като всяка крайност, едва ли е толкова хубаво нещо. Я си представи, че в т.нар. земно училище човек се е отдал на усамотение и вглъбяване в познанието и мъдростта, оставяйки, както пишеш света за суетните. На кого са потребни? Да, може да са достигнали мъдрост, но ако не могат да го приложат спрямо другите, е безсмислено занимание. "Тук егоизма властва, завист, боричкане за пари, за слава, почести, признание..." може би само така изглежда на пръв поглед, защото това се набива на очи със своята шумна арогантност, докато останалите хора, за които това не е важно, просто не вдигат шум около себе си, не търсят да се набиват на очи, не ги забелязваме и затова оставаме с впечатлението че ги няма? Граченето на пет-десет врани ще заглуши песента на двадесетина-тридесет славея...
цитирай
19. malkiatprintz - Виктория
25.02.2009 12:48
Да, разбирам те чудесно. Така е, пътят на страданието е по-познат за всички ни, но именно това имах предвид: едва ли има условия, при които пътят на страданието би бил по-важен за нас от пътя на лекотата, при условие, че наиситна сме уверени и разбираме, че всичко е възможно.
цитирай
20. victoriavselena - тогава ще го напиша така
25.02.2009 13:05
изборът е между познатото и новото. Ако вървим по стария и познат път (а колко пъти сме чували "Лошо, лошо, ама си го знаем") или се решим на промени, за опитаме нещо ново, да използваме нова възможност и да видим в нея шанса, а не риска. Разбира се, че всичко е възможно - това е един от принципите на тренинга. Но освен това, едно от "най-невъзможните" неща в моя живот скоро ще навърши 17 години. Така, че...
цитирай
21. victoriavselena - по повод на 18
25.02.2009 13:07
казват, че от дървото понякога не виждаме гората, или гледайки гората, забравяме че се състои от отделни дървета. Прекрасен ден.
цитирай
22. compassion - "Тук егоизма ВЛАСТВА, казвам,
25.02.2009 14:57
значи над другите (които може да са и славейчета и змии.....).
Доброто, мъдростта и любовта никога не са безсмислени и сами за себе си. Това са огромни енергии, които именно правят равновесието на Земята с негативните сили от войни, грабежи, терор, омраза, завист и т.н. Всички сме едно и чувствата, мислите и действията на ВСЕКИ имат значение за ЦЯЛОТО, т.е. всеки е отговорен за приноса си за мира и любовта или за....друго.
цитирай
23. vselena - Истината не е еднозначна, compassion,
28.02.2009 14:55
според мен няма само черни или бели ситуации и хора. Нима един революционер, който създава революция и война е зъл. Той се бори за свобода, една от най-големите ценности в живота, дори и да заплати с живота на много други. Дали е казино, училище, болница или каквото и да е ние не можем напълно да се освободим от егото, защото то ни съхранява живи. Но е истина, че способността ни да се раздаваме с позитивна енергия на света, е необходимо да я развиваме. Точно за това Бог ни е изпратил с души изпълнени със светлина, за да я използваме в полза на развитието на човечеството. И аз виждам духовно развитие в хората, скрито зад грубите им и страшни маски. Те просто са изплашени...
Беше ми приятно да се включа в този диалог. :)))
Усмихнат и слънчев ден на всички, които пишат тук. :) :) :)
цитирай
24. malkiatprintz - Виктория - 20
01.03.2009 03:35
Така е, всичко е въпрос на избор, но за мен пътят на страданието изма смисъл единтсвено за да го преодолеем и да разберем, че едва ли ще ни доведе до нещо добро.
цитирай
25. malkiatprintz - compassion - 22
01.03.2009 03:40
Съгласен съм, че товаса огромни енергии, които са много важни за равновесието в света. Ако монасите и отшелниците по манастирите в света спризчезнат или спрат да се молят, вероятно ще настанат досат сериозни катаклизми. Важното е да не изместваме, да не издърпваме, да не нарушаваме равновесието на енергиите, защото тогава Цялото се вижда принудено да се намеси за да възстанови равновесието, а това понякога се отразява тежко върху нас самите. Въпросът е да разберем във всяка ситуация кога и дали изместваме равновесието и кое от решенията ни би изместило това равновесие. Дали предприемането на действие или изчакването...
цитирай
26. malkiatprintz - Вселена :)
01.03.2009 03:43
Никога нищо не енапълно бяло или напълно черно... Символът Ин-Ян не е случаен :) Не зная дали може да се види духовно развитие у хората, но определено дори в глобален аспект се наблюдава някак усилено търсене от страна на хорат като цяло в тази насока...
цитирай
27. анонимен - Малкия принц 22
03.03.2009 13:55
Равновесието винаги се измества с всяко наше кардинално решение. Важното е, че така или иначе отново се стига до равновесие, т.е. няма да пропаднем в бездънна бездна и връщане назад може би няма. Действие се предприема след дълго и сериозно вътрешно обмисляне, но много често то става внезапно и сякаш необмислено, но енергиите са си знаели работата и с едно финално избухване нещата си идват по местата, въпреки всички 'за' и 'против'...
цитирай
28. malkiatprintz - Когато направиш добро, изместваш ...
04.03.2009 13:18
Когато направиш добро, изместваш равновесието като един вид го "подобряваш" и не се налага възстановяване, но когато нанесеш вреда, равновесието се измества в обратната посока и тогава наистина се налага неговото възстановяване, а този процес може да не е много приятен. Но е вярно, че в крайна сметка винаги се стига до равновесие; друго яче не бимогло и да бъде.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: malkiatprintz
Категория: Тя и той
Прочетен: 649694
Постинги: 98
Коментари: 2806
Гласове: 10930
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930