Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
14.09.2011 13:43 - А би могло да е лесно
Автор: malkiatprintz Категория: Тя и той   
Прочетен: 8861 Коментари: 31 Гласове:
44

Последна промяна: 17.10.2012 03:53

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
http://malkiatprintz.blogspot.com/2011/09/blog-post.html


Тагове:   разказ,


Гласувай:
44



Следващ постинг
Предишен постинг

1. анонимен - Много хубав разказ-
14.09.2011 15:19
мдам-както някой беше казал "Мъжете са от Марс-жените от Венера".
Много близка като душевност ми е твоята героиня Мария-всъщност колко ли от
нас-жените-ще се припознаят в нея...

Още веднъж моите поздрави за разказа,в който си засегнал толкова злободневна тема,а именно,че в забързаното ни ежедневие много често губим най-важното-
диалога с човека до нас...

Тънък познавач на човешката психика си,Принце-моите адмирации за това!
цитирай
2. miaa - Хубав разказ! Благодаря ти! Удо...
14.09.2011 15:55
Хубав разказ! Благодаря ти! Удоволствието беше изцяло мое:)
Продължавай в същия дух!
цитирай
3. waterway - Принце, обичам да те чета
14.09.2011 15:59
Принце, обичам да те чета и както знаеш, обичам и да (не) спорим:

"ако един човек ще бъде с мен, то той трябва да се спаси сам, не мога да го забавлявам, скуката е в самите нас." – Ако скуката ни е събрала, изгубени сме.

"Животът има смисъл извън връзката."– Само, когато имаме общи интереси. Иначе няма връзка.

"- Не, не говоря за това... имам предвид, че ми тежи постоянно да бутам някого нанякъде, да му вярвам, да го подкрепям, а да няма нищо в замяна, когато аз имам нужда от това" – Теглим на везна?

"че идеалният мъж е всъщност жена" – А не е ли просто 'другата половин наша душа'?

...
И още много…Но няма да ти спамя темата, както се казва блогово.
Искам само да кажа – когато смесим черно и бяло, не се получава сиво. Получава се или черно, или бяло.
( мисленето ми е в посока – ин/ян…да, никой не е идеален, но можем да се допълваме…ако ни е писано да намерим с кого)

Благодаря за мислите, които предизвика в мен и ми припомни много неща от личния ми живот. Май вече нямам нужда от преосмислянето им. Хармонията в една връзка носи спокойствието вътре в нас. Иначе не е връзка, а Урок.

Приятна вечер пожелавам!:)
цитирай
4. malkiatprintz - Хлорис :)
14.09.2011 16:41
Това е голям комплимeнт. Благодаря. Беше опит да погледна на въпроса от другата страна. Много е писано из блога по темата, чели сме различни гледни точки, но е друго, когато се опиташ сам да пресъздадеш своеобразното усещане на "отсрещната страна", като запазиш и мненито си, но и все пак звучи автентично.
Да, губим диалога с другия, но - още по-лошо - губим го изобощо от полезрнието си и един ден откриваме, че вече не го познаваме или че направо си е тръгнал, а ние нито сме разбрали кога, нито знаем защо. Поздрви, Хлорис.
цитирай
5. malkiatprintz - Мия :)
14.09.2011 16:47
Благодаря. Радвам се, че ти е допаднал. :)
цитирай
6. malkiatprintz - Уотъруей :)
14.09.2011 17:06
И аз обичам да (не) спорим :)
За скуката и интересите - напълно съгласен.
За везната - за добро или лошо, това е характерно за голяма част от хората и затова е достоверно за образа.
Другата "половин" наша душа? За мен - не, не се чувствам с половин душа, Уотъруей :) Едно голямо цяло може да се получи от две самостойни цялости, иначе две половинчатости създават една по-голяма половинчатост. Може и да се допълнят до степен, в която всеки да погаси "липсите" у другия, но винаги ще съществува усщането за "патерица", за зависимост от другия, което много лесно може да вгорчи взаимоотношенията.
А за хармонията не е ли обратното - спокойствието вътре в нас да носи хармонията в една връзка? Мисля, че ако самите не носим спокойствието у себе си, няма как и връзката да бъде хармонична...
Хехехе... това ни най-малко не е спам, Уотъруей, то си точно по темата, така че ако имаш още много - давай, колкото повече - толкова по-добре :)
цитирай
7. waterway - 6. malkiatprintz - Уотъруей :)
14.09.2011 17:37
malkiatprintz написа:
И аз обичам да (не) спорим :)
За скуката и интересите - напълно съгласен.
За везната - за добро или лошо, това е характерно за голяма част от хората и затова е достоверно за образа.
Другата "половин" наша душа? За мен - не, не се чувствам с половин душа, Уотъруей :) Едно голямо цяло може да се получи от две самостойни цялости, иначе две половинчатости създават една по-голяма половинчатост. Може и да се допълнят до степен, в която всеки да погаси "липсите" у другия, но винаги ще съществува усщането за "патерица", за зависимост от другия, което много лесно може да вгорчи взаимоотношенията.
А за хармонията не е ли обратното - спокойствието вътре в нас да носи хармонията в една връзка? Мисля, че ако самите не носим спокойствието у себе си, няма как и връзката да бъде хармонична...
Хехехе... това ни най-малко не е спам, Уотъруей, то си точно по темата, така че ако имаш още много - давай, колкото повече - толкова по-добре :)



1/ Принце, искаш да си Мечо Пух днес? :)))
( “колкото повече, толкова повече” – как беше? – две гърненца мед….:)))

2/ Принце, искаш да ме използваш за блогов трамплин :P
3/ Половинчатости? – Принце, надценяваш :))) Някои са много далеч от половинчатост дори!...

Да ти кажа, Принце, когато се чувстваш цялостен в себе си, нямаш нужда от друг до себе си…и тогава отпадат всички онези въпроси, които…НО тогава и няма съ-причастност към някой друг…а е просто присъствие..някакво такова, неопределено…някаква хай-куртоазия…
( няма такъв човек на земята – цялостен…щом е тук, значи 'търси' нещо..нещо не достига на душата му)

4/ ???..."Хармонията и спокойствието – взаимовръзка"- Тема за пост? :)))


Стига за днес,а? :) Нека дам думата и на другите :)))

Поздрав, Принце!

http://www.youtube.com/watch?v=dyUKN5c86_M&feature=player
Enigma - Water - Acqua - H2O
цитирай
8. malkiatprintz - Хехехехехе....
14.09.2011 18:05
Малкият Пух дългото чорапче, който живее на покрива :):):)

2 - ни най-малко, Уотъруей, тук не може да е трамплин за никъде.
3 - май си права... но силно се надявам да не си все пак, макар че...

А според мен има хора, които се доближават мксимално до тази пълнота, не са мног, не е лесно, но не е и невъзможно. Същевременно да си цялостен и самодостатъчмен не означава да си сам или да си отшелник, напротив, тогава единението с друга такава цялостна натура е много хубаво и красиво, менно защото не ви е необходимо да се подпирате по необходимост, а сте заедно единствено и само защото искате да сте заедно, без зависимости, без условности, безусловно - просто заради другия, заради това което е той, а не заради това, което може да ни даде.

4 - амииии... не знам, засега - едва ли, че и без това ми с е подпалила главата :)

Мерси за музикалния поздрав, Уотъруей, но в момента не мога да го видя, защото съм на работа, но довечера - непременно :)
цитирай
9. kass - malkiatprintz
14.09.2011 18:32
Хубав разказ принце, добре си уловил проблемите. Струва ми се, че твоята героиня твърде много се замисля и твърде много страда за неща, които са независими от приятеля й, човек или е такъв или не е и затова тя трябва да го приеме такъв какъвто е, без да се измъчва дали той я чува и т.н., другият вариант е да си намери човек, който е противоположен като типаж на настоящия. Всичко при хората е въпрос на типаж, тя трябва да намери подходящия тип човек за нея.
Поздрави!
цитирай
10. malkiatprintz - Ив :)
14.09.2011 19:13
И аз това й разправям, ама не слуша - геройска му работа :):):)
Човек не може да бъде променен, ако сам не го поиска и не е узрял за това, но той ако е узрял, нямаше да има проблеми. Затова трябва добре да прецени другия, да го опознае, но пак не е гаранция. Типажи - да, но и при тях има куп нюанси, пък и смяната не винаги се предприема лесно, но е необходима, ако не иска да страда повече или да се примири "с това, което има" и да се загроби в сивота.
Хубаво е, че съм успял да изградя достоверен образ като за разказ, това си е предизвикателство.
цитирай
11. dorichela - Марс и Венера трудно комуникират ...
15.09.2011 01:06
Марс и Венера трудно комуникират понякога:)
цитирай
12. malkiatprintz - Могат те, Дори, ама много се дърпат, ...
15.09.2011 01:32
Могат те, Дори, ама много се дърпат, все кой по-тарикат ще бъде :):):)
цитирай
13. dorichela - Фил,
15.09.2011 01:42
заради тия игрички кой е по-по да се докаже.... сме на този хал в отношенията :)
цитирай
14. malkiatprintz - Така е, Дори, ама иди го обяснявай. . ...
15.09.2011 04:34
Така е, Дори, ама иди го обяснявай... Онзи ден слушах подобен спор на живо и - все същото. Упорита работа, ей :)
цитирай
15. ko642 - 'А би могло да е лесно' - няма как да е ...
15.09.2011 16:40
'А би могло да е лесно' - няма как да е лесно :) Поздрави!ВВ
цитирай
16. malkiatprintz - ко642 :)
15.09.2011 19:04
А би било хубаво, но май за немалко хора няма да е интересно :)
цитирай
17. анонимен - Тази Мария я почувствах много близка,ама много много.
17.09.2011 08:51
На мен ми е интересно ти принце,като мъж как успя така точно да уловиш типично женските и дилеми ?
Някой ти ги преразказа или от лични наблюдения ?
Поздрави :))
цитирай
18. kite333 - този нет върти номера :))
17.09.2011 14:25
анонимен написа:
На мен ми е интересно ти принце,като мъж как успя така точно да уловиш типично женските и дилеми ?
Някой ти ги преразказа или от лични наблюдения ?
Поздрави :))

анонимна никога !!
kite333
цитирай
19. malkiatprintz - Кайт :)
18.09.2011 04:32
Хехе... нетът нещо ти има зъб :):):)
Значи съм успял в основната цел, Кайт - героинята да звучи възможно по-правдоподобно. За дилемите... приписват на Казанова думите: "Един мъж трябва да се учи от много жени". Под "учене" разбирам наблюдение, разговори, събиране на мнения и - най-вече - осъзнаването им. Не един и два разговора съм имал на тази тема и в реалността, и тук в блога е имало дебати, и в нета изобщо, засягани са били различни аспекти, различни становища и виждам как въпреки всичко това, никой не чува другия, макар всичко да е било писано и казвано по многобройни, най-различни начини. Преди няколко дни присъствах на поредния "спор" между колеги в почивката и реших просто да опитам да опиша всичко това от женска гледна точка, така, както го усещам. Винаги е предизвикателство да изградиш образ на герой от противоположния пол. Като че ли се получи, макар че като разказ има какво да се желае. Поздрави и на теб :)
цитирай
20. kite333 - Определено се е получило.
19.09.2011 08:06
Дори да имаме предвид факта,че както хората,така и жените са различни,все пак като типажи има видове.Мария е от вида премислящ,анализиращ и понякога излишно комплициращ нещата.Познавам такива :))) и знам колко трудно живеят в мир със себе си понякога.А това да те чуе или не някой зависи от повече от един човек.
Та след това дълго скучно обяснение исках да кажа,
да доста е правдоподобно :))
цитирай
21. makont - Колко по-лесно щеше да е, ако си говорехме повече помежду си.
19.09.2011 13:13
Мълчанието и вглъбяването не води до нищо. Ненужни и натоварващи анализи, неразбиране и тя любовта отлита. Странно, защо споделя с другия, той разбира, с него може да разнищи проблема, а дали не се ражда нова любов?
цитирай
22. malkiatprintz - Кайт :)
19.09.2011 17:12
Хехехе... нито е дълго, нито е скучно, напротив :):):) Постоянното анализиране и премисляне може да е много зациклящо, наиситна да доведе до проблеми, ако е доведено до крайност, но пък без никакво анализиране и премисляне също не е добре, защото човек няма да забележи какво става около него. Затова и тук златната среда си е златна :):):) А що се отнася до това, че чуването от другия не зависи само от него, а и от околните, донякъде е така, но само ако въпросният човек не е наясно със себе си и се поддава на влиянието на околните.
цитирай
23. malkiatprintz - Маконт :)
19.09.2011 17:18
Мълчанието никога не води до нищо, за всяко нещо трябва да се говори, иначе няма как да се изясни каквото и да било. Но трябва да има желание и от двете страни. не съм убеден, че и другият разбира, а що се отнася до това дали се заражда нова любов - не знам, бъди съавтор нататък :)
цитирай
24. tsenn - Ето какво ме впечатли:
21.09.2011 05:54
"Ако двама души са плътно прегърнати и стоят така дълго време, след време ще се размирише на спарено. Ще виждат зад гърба на другия, така да се каже и ще забравят лицата си."
Да, свободата. Да не натикваш любовта в собствените си представи и желания за сигурност... Да продължиш да приемаш другия като човек, като тайнство( а и себе си самия) - колко трудно! Да допуснеш целия свят вътре в любовната прегръдка - с проблемите на хората, с болката, със симпатията към странични хора, да елиминираш ревността. Да не искаш да притежаваш душата.
Спомням си един елемент от разказ на руски писател - заживявайки заедно, съпрузите решават всеки да си има собствена стая - лично пространство, срещат се, когато искат да бъдат заедно...
цитирай
25. malkiatprintz - Тсенн :)
21.09.2011 13:42
Според мен също именно в това се състои разковничето - светът съществува и не може да бъде елиминиран от връзката. Цял живот живеем със себе си и не винаги се познаваме добре, но често решаваме, че познаваме другия и преставаме да го приемаме като тайнство, както пишеш, а това убива всичко. От една страна е трудно, когато живеем по инерция, когато страховете ни (собствената ни неувереност в качествата ни) са големи, от друга - е лесно, ако имаме доверие в другия, не търсим под вола теле за всяко нещо и не допускаме автоматизъм във взаимоотношенията. Поздрави.
цитирай
26. martito - Поразмисли и мен, принце. . . Мария. ...
04.10.2011 11:53
Поразмисли и мен, принце... Мария... като че ли е загубила усещането, че е обичана... а това... това вече трудно може да се реши с разговор...:)))))
А може и да се лъжа де:)))
цитирай
27. malkiatprintz - Мартито :)
05.10.2011 00:41
Усещането, че някой е обичан се изгражда от действията на другия, а не (само) от думите; затова и разговорите вършат работа до време - докато всеки един от двамата уважава другия и има желанието да го накара да се чувства добре, поне отвреме навреме. Загуби ли се това желание - пиши го бегАло :) А дали се лъжеш за случая на Мария... не знам, трябва да я питаме какво е станало :):):)
цитирай
28. priqtel12 - Даааа.......
14.10.2011 21:58
има разлика в това да слушаш и да чуваш другия.....Споделям мнението на Мария, което значи, че си успял да уловиш и пресъздадеш женското светоусещане за нещата....Има разлика между половете в мисленето по тези въпроси , да, но шом положението е такова вината не е само у единия. Но пък за да я има комуникацията всеки от двамата трябва да се постави на мястото на другия, а не да изхожда само от своята гледна точка.
А иначе......хареса ми написаното , прочетох го с интерес.
Поздрави!
цитирай
29. malkiatprintz - Благодаря, Приятел :)
19.10.2011 13:40
Ако може да се говори за вина, то тя никога не е само на една та от страните по какъвто и да било проблем. Не успеем ли да погледнем през очите на другия поне донякъде, общуването няма как да се получи.
цитирай
30. hristo27 - "Ако е лесно, няма да е инте...
17.11.2011 15:36
"Ако е лесно, няма да е интересно."
Кой го беше казал?
цитирай
31. malkiatprintz - Ааа, напротив, много си е интересно ...
19.11.2011 17:58
Ааа, напротив, много си е интересно даже :)
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: malkiatprintz
Категория: Тя и той
Прочетен: 646293
Постинги: 98
Коментари: 2806
Гласове: 10930
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031